سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۹:۵۲

تأمین انرژی مصرفی منازل با استفاده از جزر و مد اقیانوس

باشگاه خبری فراساحل: قدرت نهانی انرژی تجدیدپذیر باورکردنی نیست. زمین دارای منابع بسیاری جز سوخت و احتراق است. یکی از این منابع تجدیدپذیر دریا است که می‌توان در مناطق ساحلی از قدرت جزر و مد برای تولید الکتریسیته استفاده کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، پروژه Swansea Bay Tidal Lagoon با استفاده از این منبع طبیعی و بالا و پایین رفتن امواج، نیرو تولید می‌کند. این ایده هنوز به اتمام نرسیده ولی با اتمام آن، برق 155 هزار خانه تامین خواهد شد.


با راه‌اندازی این پروژه حدود یک چهارم سوخت مصرفی کاهش و انتشار کربن نیز کم‌تر خواهد شد. در این پروژه حدود 9 کیلومتر مانع دیوار مانند ایجاد شده که موجب جمع شدن میزان زیادی آب می‌شود و جزر و مد مصنوعی بیش‌تری تولید می‌کند. با جمع شدن آب در این تالاب هفت کیلومتر مربعی امواجی با ارتفاع حدود هشت متر از سطح آب ایجاد می‌شوند.
این آب جمع‌آوری شده از 26 توربین عبور کرده و زمانی که آب صاف شود، دوباره به دریا بازمی‌گردد. این تالاب مصنوعی در سوانسی ولز ساخته شده چون دارای جزر و مد بیش‌تری نسبت به دیگر مناطق انگلستان است. این پروژه تا سال 2017 به پایان می‌رسد.



  کد خبر : 809
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :